Komplett dataplattform (DMP) for digital lyd

Vår dataplattform (DMP) for online radio og podkast sørger for at kampanjer når riktige ører og gir kampanjeinnsikt og økt effekt tilbake. 100% personvernvennlig og helt uten tredjepartscookies.

I våre apper og nettspillere lar vi alle lyttere logge inn og selv velge sine annonsepreferanser. Kombinert med data fra brukerprofilen, som alder, kjønn og bosted og den omtrentlige posisjonen til enheten det lyttes på gir dette premium førstepartsdata for målretting av kampanjer og produktinnsikt helt uten tredjepartscookies.

Alt er naturligvis basert på brukerens samtykke og frivillighet i henhold til norsk personvernlovgivning og GDPR. Alle data om brukere håndteres med samtykke i henhold til IABs TCF2 rammeverk (Transparency and Consent Framework).

Smartspot DMP Overview

Gjennom frivillig registrering av brukerens annonsepreferanser får vi et nyttig innsikts og målrettingsverktøy, samtidig som våre radiokanaler og podkaster blir mer relevante for lytterne.

Vårt favoritteksempel er: Du trenger ikke bleiereklame om du ikke har små barn!

Vi spør lytterne om fritidsinteresser, hva slags bil de kjører, om de har små eller store barn, om de bor i hus eller leilighet og lignende. Denne informasjonen deler vi ikke med noen, men plasserer brukerne i det vi kaller "audiences" - Forskjellige målgrupper eller samlinger av lyttere som vi kan nå med målrettet reklame  eller se statistikk og lyttermønster uten at man ser enkeltpersoner.

Nedenfor er et eksempel på hvordan dette ser ut for brukerne per juni 2022:

Smartspot Annonsepreferanser Illustrasjon

Under Medier kan du selv se sanntidsdata på alle våre radiokanaler og podkaster.

Kontakt oss gjerne om du har spørsmål om målgrupper og datadrevet annonsering med lyd: annonsere@smartspot.no.