P4-gruppen er Norges største kommersielle radiohus med over 2,5 millioner ukentlige lyttere, og består av radiokanalene P4 Lyden av Norge, P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro, P10 Country, P11 Dance og P12 Hitmix.

Historiske lyttertall - Radio holder seg svært stabilt over tid

Hver dag hører omlag 2,9 millioner på radio i Norge.

Kilde: Nielsen PPM 2024

P4-kanalene

P4-gruppen har 65% av det riksdekkende kommersielle radiomarkedet i Norge.
52% av alle nordmenn over 10 år, hører på P4-gruppens kanaler hver uke. Til sammen har vi over 2,5 mill. ukentlige lyttere.
Kilde: Nielsen PPM 2024

Ukentlig dekning i ulike målgrupper på P4-gruppens kanaler

Vi har solid dekning blant barnefamiliene i Norge.
  • 10-19
    45%
  • 20-29
    46%
  • 30-39
    52%
  • 40-49
    62%
  • 50-59
    59%
  • 60-69
    56%
  • 70+
    40%
Kilde: Nielsen PPM 2024

65% av våre lyttere hører på oss i bilen

Ca. 1,6 millioner lytter til oss i bil hver uke og P4 er den kanalen med flest lyttere i bilen av absolutt alle kommersielle kanaler i Norge. Kilde: Nielsen PPM 2024

Radio dominerer kjøpstidspunktet

Radiolytting og handlemønster følger hverandre tett gjennom dagen. Med radioreklame påvirker du dine potensielle kunder når de bestemmer seg for hvor og hva de skal handle!
Kilde: Kantar 24t høst 2021, Nielsen PPM 2024