RiksTV vant Sølvmikken i mars

I den månedlige radioreklame-kåringen Sølvmikken vant SMFB i mars gull for RiksTV og bronse for Talkmore. Sølvet gikk til en Nordea-kampanje laget av DDB Oslo.

I SMFBs radiospoter for RiksTV får vi ved hjelp av flere dramatiseringer demonstrert at uttrykket «den gamle, gode» ikke passer særlig godt om quiz-baserte spill med spørsmål fra populærkultur og andre aktualiteter.

Sølvmikkjuryen sier: «Mange kan kjenne seg igjen i den gode innsikten i disse spotene. Underholdningen på hytta er nok klar for en oppdatering. Juryen småler og deler historier om dårlig underholdning på hytta, og kommenterer at spotene har en god pay-off. Noen var nok svært fornøyde på jobben den dagen. Godt produsert, og juryen liker spesielt godt kuttet direkte til voice. Bra jobba!»

Andreplassen i Sølvikken i mars gikk til DDB Oslo for en kampanje for Nordea. Tredjeplassen gikk til SMFB for deres Talkmore-kampanje.

Hør alle vinnerspotene her.

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4 og Kreativt Forum hver måned. Formålet med prisene er å hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider. Alle Sølvmikkvinnerne går videre til Gullmikken, radiobransjens årlige prisutdeling som arrangeres i oktober hvert år. Gullmikkens formål er å vise det beste av kreativ kommersiell radiokommunikasjon i Norge. Gullmikken skal bidra til å heve ambisjonsnivået og inspirere den enkelte utøver til kreativitet, kreativ problemløsning, nyskapning og fornyelse