Beintøff stayer vant oktober-mikken

Tøft arbeidstøy går aldri av moten, og til tross for at det er et velkjent radiokonsept som har rullet og gått i over et halvt tiår, klatrer Både Og Radiobyrå og deres Blåkläder-kampanje til topps i Sølvmikken nok en gang.

Blåkläder har aldri laget, og kommer aldri til å lage arbeidstøy for pyser. Denne gangen får vi dramatisert hvordan Blåkläder hadde vært som et sosialt nettverk og mobilspill (hint: verken koz eller klemz!)

Juryen begrunner tildelingen slik: "Det velsmurte Blåkläder-maskineriet dundrer av gårde på ny til juryens store begeistring. Spottene klarer nok en gang kunsten å underholde til tross for at formen er velkjent for alle. Sånt no' krever veldig godt håndtverk, og sånt no' belønnes med førsteplass! Gratulerer!"

Kreativt team hos Både Og Radiobyrå har vært Christoffer Vighals Smeedaas, Eskil Paus og Joachim Sandvik. Konsulent har vært Ola-Per Ekblom, og prosjektleder var Kari Frette.

Andreplassen i Sølvmikken for oktober går til Futatsu Industries for deres Fargerike-kampanje, og Saatchi & Saatchi får tredjeplassen for sin Toyota-kampanje.

Hør alle vinnerspottene her.