Møt lytteren

Over 2,3 mill. nordmenn hører ukentlig på en eller flere av P4-gruppens kanaler. Her kan du lese mer om lytterne våre.

Historiske lyttertall

Hver dag hører omlag 2,9 millioner på radio i Norge.

P4-gruppen har 67% av det riksdekkende kommersielle radiomarkedet i Norge.
Kilde: Nielsen PPM Q1-Q3 2021

P4-kanalene på DAB, nett og mobil

92%
Ca. 50% av alle nordmenn over 10 år, hører på P4-gruppens kanaler hver uke. Til sammen har vi ca. 2,3 mill. ukentlige lyttere.
Kilde: Nielsen PPM Q1-Q3 2021

Ukentlig dekning i ulike målgrupper på P4-gruppens kanaler

Vi har solid dekning blant barnefamiliene i Norge.
  • 10-19
    41,6%
  • 20-29
    47,0%
  • 30-39
    49,4%
  • 40-49
    54,5%
  • 50-59
    58,5%
  • 60+
    43,2%
Kilde: Nielsen PPM Q1-Q3 2021

70% av våre lyttere hører på oss i bilen

Ca. 1,7 millioner lytter til oss i bil hver uke og P4 er den kanalen med flest lyttere i bil av absolutt alle radiokanaler i Norge. Kilde: Nielsen PPM Q1-Q3 2021

Radio dominerer kjøpstidspunktet

Radiolytting og handlemønster følger hverandre tett gjennom dagen. Med radioreklame påvirker du dine potensielle kunder når de bestemmer seg for hvor og hva de skal handle!
Kilde: Kantar 24t høst 2021, Nielsen PPM Q1 2022