EIE gikk fra anonym til "premium" ved hjelp av radio

EIE eiendomsmegling setter kvalitet i salgsprosessen høyt og leverer det de kaller «Premium rådgivning». For å nå bredt ut med dette budskapet valgte de blant annet radio som mediekanal, og resultatet ble økning både i kjennskap og trafikk til nettsiden

ØKTE KJENNSKAPEN MED RADIO: EIE eiendomsmegling brukte radio med stor suksess Foto: EIE
  • PRODUKT: Eiendomsmegling
  • KAMPANJEPERIODE: Seks radiokampanjer ila. 2021
  • KAMPANJETRYKK: 800 GRP
  • PRODUKSJONSBYRÅ: Både Og
RADIOSPOTTER

Bakgrunn:

EIE eiendomsmegling er Norges største privateide eiendomsmeglerkjede og har ca. 50 kontorer over hele landet.  For å treffe nye kunder og tiltrekke seg de dyktigste meglerne startet EIE i september 2020 en reposisjoneringsprosess med både ny logo og lansering av det nye konseptet «Premium rådgivning». Nå ville EIE bredt ut med dette budskapet for å fortelle at de leverer høy kvalitet og de beste rådene til både selger og kjøper gjennom hele salgsprosessen. 

Radiokampanje:

I samarbeid med Både Og Radiobyrå ble det laget spotter med et muntlig preg som ga EIE en egen måte å snakke på. Innholdet handlet om viktigheten av Premium rådgivning gjennom det er mye å tenke på ved kjøp/salg av bolig og Norges mest fornøyde boligkunder (NKB 2020 og 2021). 

EIE brukte radio som del av lanseringspakken i forbindelse med det nye konseptet i 2020, samt seks kampanjer gjennom 2021.
  

Resultat:

• Økt kjennskap: Før EIEs relansering i sept. 2020 svarte 43% at de hadde kjennskap til EIE. Per Januar 2022 svarte 56% det samme. Denne økningen på 13 prosentpoeng tilsvarer en økning på hele 30% kjennskap.

• Økt trafikk til nettsiden: EIE hadde en økning på 41% i antall unike sidevisninger på eie.no sammenlignet med før relansering. Før endringsprosessen lå EIE på nest sisteplass i bransjen ved organisk søk (SEO) i Google. Etter kampanjen (ved utgangen av 2021) hadde EIE klatret helt opp til en solid andreplass! 

«På radio kan vi kommunisere verdien av Premium rådgivning på en engasjerende og muntlig måte, som utfyller vår markedsføring på digitale flater. Ved å benytte samme «tone of voice» og «lyden av EIE» i flere flater, oppnår vi en gjenkjennelseseffekt som bygger kjennskap til EIE og top of mind»

 
Stina Bredal-Rørvik, markedsdirektør i EIE eiendomsmegling

Ta kontakt

Helen Dessingthon
Radiorådgiver
M: +47 90 532 033