Slik laster du opp reklamespotter til oss
Her finner du informasjon om hvordan man laster opp reklamemateriell til våre kanaler.
Produsenter av reklamespotter, jingler og annet leverer dette elektronisk til P4-gruppen på www.p4marked.no. Nedenfor kan du lese mer om hvordan du laster opp reklamespotter og hvilke krav vi har til lydfilene.
Kontakt planning@p4.no om du trenger tilgang til å laste opp reklamemateriell til oss.

Følg disse punktene for å sikre korrekt opplasting:
- Dra én eller flere lydfiler inn i opplastingsfeltet på nettsiden, eller klikk for å velge filer.
- Velg kunde fra nedtrekksmenyen.
Når du begynner å skrive, vil systemet søke etter kunden i databasen.
- Fyll inn eventuelle tilleggsopplysninger om spottene (valgfritt).
- Fyll inn Nielsen-kode.
Dersom filnavnet inneholder en Nielsen-kode, fylles dette feltet automatisk ut. Eksempel: Glassfagkjeden_klatre_GGAKLA2901R0.wav
Nielsen-kode fås ved henvendelse til radiospot@nielsen.com
- Klikk på "Send inn" for å overføre til P4-gruppen.
- Når opplastingen er fullført, sendes det automatisk en e-post til reklame@p4.no med alle detaljer.
For at lydfilene skal kunne brukes på lufta må de følge disse kravene:
- Format: PCM Lineær stereo 48 kHz, 16 bit (44,1 kHz aksepteres ved behov)
- Lydnivå: = 0 LU (tilsvarende -23 LUFS) målt over hele spottens lengde
- Tillatt variasjon: ±0,5 LU
- Maksimalt nivå må ikke overstige -1 dBTP (Maximum Permitted True Peak Level)
- Maximum Short Term Loudness: +5 LU (tilsvarende -18 LUFS)
- Avslutning: På slutten av spotten skal det være ca. 0,5 sekunder stillhet. Dette sikrer en god overgang til neste spot i miksen. Stillheten regnes ikke med i den totale spilletiden for spotten.
Kontakt oss på planning@p4.no om du trenger tilgang til å laste opp reklamemateriell til oss eller har spørsmål.