Würth og Stena Line med sommer-Sølvmikker

Både Og og Anorak står bak kampanjene som vant den månedlige radioreklamekåringen Sølvmikken i henholdsvis juni og juli.

Juni- og juli-mikkene juryeres samtidig etter sommerferien, og i den første sommermåneden var det altså Würth som gikk til topps. Verktøy-kjeden lever opp til slagordet «Würth – ordner opp» på personlig vis ved å løfte fram både produkter og ansatte i en serie spotter der Både Og Radiobyrå står for både idé og produksjon. Juryen bifaller og kommenterer:

«Førsteplassen denne måneden går til et fin-fint konsept som juryen liker svært godt. Tommel opp for å løfte frem ulike ansatte sammen med ulike produkter. I tillegg er det veldig fint produsert, musikken svinger overraskende mye og vi har lært hva en skralle er. Det måtte vi google. Gratulerer!

Kreativt team hos Både Og har vært Eskil Paus, Hans Kristian Heide, Lenny Kittilsen og Ola-Per Ekblom. 

Anorak best i juli

Å ha små og helt umulige pirater i baksetet er ingen spøk, som Anoraks kampanje for Stena Line ettertrykkelig demonstrerer. Juryen var ikke i tvil om at jobben var den ypperste radiokampanjen i juli: «En enstemmig jury valgte et knippe veldig morsomme spotter for Stena Line som månedens vinner. Ikke bare er de godt skrevet og produsert, men de klarer også kunststykket å gjøre mas fra baksetet til en fornøyelse. Juryen ler særlig godt av «Tisse ut av vinduet» og sender vinnerne ut på tokt med de andre Sølvmikken-vinnerne. Gratulerer!»

Kreativt team hos Anorak har vært Kasper Amundsen Tuvnes, Øistein Markus Holm og Jens Bjørklund.

Hør alle vinnerspotene hher.