Riks-TV vant Sølvmikken for september

SMFBs radiokampanje for TV-distribusjonsselskapet Riks-TV falt umiddelbart i smak hos juryen, og kampanjen stakk dermed av med seieren i den månedelige radioreklamekåringen Sølvmikken i september.

Når du hører bittesmå barn snakke varmt om «å høre regnet tromme på taket og bare kjenne roen senke seg» er det åpenbart at det er løgn og fanteri. Slik det som oftest er når voksne utgyter jålete erklæringer av samme kaliber. De fleste av oss er jo TV-slaver, og mange familier vil gjerne ha muligheten til å se tv i flere rom hjemme og også gjerne på hytta. Vinnerkampanjen fra SMFB understreker at du kan gjøre nettopp dette med et RiksTV-abonnement, uten at det koster noe ekstra. 

Juryen sier følgende: «Dramatiseringen «Si det som det ikke er» falt umiddelbart i smak hos juryen. Det var ikke noe å utsette på disse enkle, fine, ironiske spottene som i tillegg er veldig bra produsert. Det lønner seg å holde det enkelt og stole på ideen. Da får du en førsteplass i Sølvmikken.»

Kreativt team hos SMFB har vært Hans Martin Rønneseth, André Koot, Alexander Gjersøe og Hans Magne Ekre. Det er Sagveien Resort som har produsert spottene.

Hør alle vinnerspottene her.