"Hilde og Hugin" landets nest største kommersielle morgenshow på radio

P4-gruppens nye morgenshow, «God Morgen med Hilde og Hugin», har på kort tid blitt landets nest største kommersielle morgensending på radio. Det innovative morgenshowet lar lytterne selv bestemme den musikalske innpakningen på programmet, noe som er helt nytt i norsk sammenheng.

«God Morgen med Hilde og Hugin» ble lansert i mars i år, med Hilde Skovdahl og Kjetil Hugin i studio. Morgenshowet sendes parallelt på fem ulike radiokanaler, og det gjør at lytterne selv kan velge om de vil høre sendingen på P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro eller P10 Country. Noe lignende har aldri tidligere vært gjort i Norge.

Etter kun få uker på lufta har «God Morgen med Hilde og Hugin» en kommersiell markedsandel på hele 16%, noe som gjør sendingen til det nest største kommersielle morgenshowet på norsk radio kun slått av P4s Radiofrokost. 

Hver eneste uke er det nå over 280 000 lyttere som velger å starte dagen med den morgenfriske programlederduoen, deres aktuelle gjester, gode humør og skråblikk på verden.

Det å lage en felles morgensending på tvers av fem ulike radiokanaler med ulik lengde på låtene krever en avansert, automatisert teknisk løsning som P4-gruppen selv har utviklet. Resultatet har blitt en morgensending der lyttere selv kan velge om de vil høre «God morgen med Hilde og Hugin» innpakket i rockemusikk, rolige favoritter, 80-tallsklassikere, retrolåter eller country.

"God Morgen med Hilde og Hugin" er på lufta hverdager kl. 06.00-09.00 på P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro og P10 Country.