April-Sølvmikken til McDonald's

DDB Oslo, Sagveien Resort og McDonald's fikk hjelp av astrofysiker Stephen Hawkin (eller noen med liknende datastemme) til å vinne radioreklamekåringen Sølvmikken for april.

Den britiske fysikeren, matematikeren og geniklumpen Stephen Hawking har viet livet til å søke svar på de virkelig store spørsmålene. Men selv ikke han klarer å forstå hvordan McDonald’s kan prise Chicken Cagun-burgerne sine så rimelig, noe vi får demonstrert gjennom knippe spotter fra DDB Oslo og Sagveien Resort, titulert «The Universe», «Life», «The Answer» og «Dark Matt

Juryen fikk stjerner i øynene, og uttalte følgende:

– Dette er lysår unna universell radioreklame, men å la verdens smarteste mann slite med å forstå hvordan den nye kyllingburgeren kan være så billig og god, blir både smart og fin radio. Spottene lander dermed trygt som en SpaceX på førsteplassen for april måned!

Kreativt team bak kampanjen er Joachim Bjørndahl og Joachim Haug i DDB Oslo.

Andreplassen gikk denne gangen til Både Og Radiobyrå for ders Blåkläder-kampanje, mens det var Futatsu Industries som stakk av med tredjeplassen med en kampanje for Flisekompaniet.

Hør vinnerspotene HER.