B2B - Visma doblet antall leads!
For å nå målet om 10 000 nye leads ønsket Visma å teste radio i mediemixen.

| | ![]() |
Radio ble valgt som primærkanal for å kommunisere hvor enkelt det kan være å fakturere og føre regnskap for små bedrifter. Salg er helt avhengig av de leadsene om genereres og Visma fikk tilført ekstra markedsføringsmidler for å oppnå markedsmålene.
Mål for kampanjen
Reklamens overordnet formål var å generere leads og Visma hadde som mål å få 10 000 nye leads i løpet av kampanjeperioden.Oppnådd resultat
Visma doblet antall leads fra tilsvarende periode året før. I tillegg til at målet på 10 000 nye leads ble innfridd oppnådde Visma salgsrekord i Q4 2014. Vi kan konkludere med at radio har vært en viktig bidragsyter til å nå målet vi satt i forkant av kampanjen.Uttalelse fra kunde
«Vi var spent på hvordan en «Business to Business»- kampanje
ville slå an på radio, men resultatet var over all forventning.
Vi er veldig godt fornøyd med gjennomføringen av kampanjen og doblet leadsinngangen i de fire månedene vi kjørte radioreklame»
Marius Andersen, Markedsdirektør Visma Mamut AS